İşbirlikçi planlar

İŞBİRLİKÇİ ÇALIŞMA PLANLARI


March our collaborative work

İşbirlikçi pano hazırlama
Öğrencilere işbirlikçi olarak proje panosunu oluşturacakları söylenir.
1. İşbirlikli çalışma gereği sınıfta bir grup öğrenci  proje posterinin yapılması ve seçilmesi konusunda liderlik eder. Grup içi toplantı yaparak proje posterini hazırlamak için hangi programı kullanacaklarını öğretmenleri rehberliğinde karar verip posterlerini tasarlarlar. Tasarlanan posterlerden oylama yaparak birinci olan posteri panoya yerleştirirler.
2. Grup sınıfta aynı işleyiş yöntemle proje sloganını belirler
3. Grup logo için aynı çalışmayı yapar.
4. Grup panoyu süsler ve yarışmaya hazırlar


ANİMOTO VİDEO İŞBİRLİKÇİ PLAN
İşbirlikçi proje öğrencileri okulun bölümleri kadar gruplara ayrılır.
Her grup kendi bölümünden sorumludur.
Gruplar kendi işbirlikçi  karar düzenleriyle fotoğrafları çekerler.
 hangi fotoğrafı videoda kullanacaklarına karar verirler.
İşbirlikçi gruplar animato video style ne karar verirler.
Kullanılacak müziği belirler.
Videoda kullanılacak metinleri belirlerler.
ANİMATO VİDEO PLAN
Collaborative project students are divided into groups as much as the department of the school.
Each group is responsible for their own department.
The groups take photographs with their collaborative decision-making.
they decide which photos to use on the video.
Collaborative groups decide what animato video style is.
Identifies the music to be used.
They determine the text to be used in the video

Kültürel Miras  öğrenme planı      
Dersin Adı    Sosyal Bilimler
Yaş Aralığı     8/10 yaş
Konu     Kültürel Miras
Önerilen Süre     15 gün
 Tarih     1 Nisan 15 Nisan


BÖLÜM II
Öğrenci Kazanımları / Hedef ve Davranışlar    Kültürel miras nedir tanımlar.
Kültürel mirasın korunabilmesi ve sürdürülebilmesi  için proje planlar ve sunar.
Kültürel mirasın turizmdeki yerini araştırır ve sunar.
Ülkesine ait kültürel mirasları araştırır. Canva poster aracı  ile sunar.

Belirlenen tahmini süre     15 gün
Öğretme-Öğrenme-Yöntem ve Teknikleri     Sorgulayıcı öğrenme
Proje tabanlı öğrenme
İşbirlikli öğrenme
Kullanılan Eğitim Teknolojileri-Araç, Gereçler      Web, web2 araçları, kitaplar, sınıf ortamı malzemeleri
Öğretme-Öğrenme Etkinlikleri:
❖Dikkati Çekme
❖Güdüleme
❖Gözden Geçirme
❖Derse Geçiş
❖Bireysel Öğrenme Etkinlikleri (Ödev, deney, problem çözme vb.)
❖Grupla Öğrenme Etkinlikleri (Proje, gezi, gözlem vb.)
❖Özet     Rehberlikli öğrenme metodu ile sınıf öğretmeni işleyişe rehberlik eder.



Proje Adı    Culture Street No1
Yaş    8- 10
TEMA:    GEÇMİŞİMİ ÖĞRENİYORUM
   
ÖNERİLEN SÜRE:    40+40 DAKİKA
TEMEL BECERİLER:    §  Değişim ve sürekliliği algılama becerisi
§  Empati kurma becerisi
§  İletişim becerisi

KAZANIM:    4.2.4. Kültür öğelerinin geçmişten bugüne değişerek taşındığına ilişkin yakın çevresinden kanıtlar gösterir.

ÖĞRENME-ÖĞRETMEN YÖNTEM TEKNİKLERİ:    İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME, İSTASYON TEKNİĞİ, DOĞAÇLAMA
ARAÇ-GEREÇLER:    Renkli fon kartonları, boya kalemleri, yapıştırıcı, süsleme malzemeleri.

KAYNAKLAR:    www.egitimhane.com, egitimfakültesi.org,  Sosyal Bilgiler öğretim programı


Ön Hazırlık:
•         Bir önceki derste sınıf 4 gruba ayrılır. Öğrencilerden anneanne, babaanne, dede veya çevresindeki yaşlılarla görüşmeleri ve bu görüşme esnasında onların geçmiş yaşantıları ile ilgili sorular sormaları istenir. 1. grup öğrencilerden sanat eserleri, 2. grup öğrencilerden kıyafetleri, 3. grup öğrencilerden kullanılan araç-gereçler ve binalar, 4.grup öğrencilerden ise kullanılan dil  hakkında bilgiler, görseller toplamaları istenir.
•         Ayrıca tüm gruplardan geçmiş yaşama ait topladıkları bilgiler yanında şimdiki yaşama ait bilgileri ve görselleri toplayıp bunları karşılaştırmaları istenir.
•         Öğrencilere sorulacak sorularla ilgili fikirler verilmelidir. (Ek-1)

GİRİŞ BÖLÜMÜ:
Dikkati Çekme:
Öğretmen “Çocuklar şimdi sizlerle bir şarkı dinleyeceğiz ve bu şarkı hakkında konuşacağız. Gelin hep birlikte bakalım bu şarkı bize ne anlatıyor.” der ve Barış Manço’nun Eski Bir Fincan isimli şarkısı öğrencilere dinlettirilir.
•         Öğretmen: Çocuklar bu şarkıda nelerden bahsediliyor?
•         …………………………………………………………………………………………………………………………………………
Güdüleme:
Öğretmen; “ Evet çocuklar hepimiz büyükannelerimizi, dedelerimizi çok seviyoruz değil mi? Bugünkü dersimizde onların da sizin yaşlarınızdayken neler yaptıklarını, nasıl büyüdüklerini öğreneceğiz.” der.
Gözden Geçirme:
Öğretmen “Bu derste hep birlikte çalışmalar, bilgi paylaşımları, etkinlikler yaparak geçmiş yıllarda insanların yaşamlarını öğreneceğiz ve kendi yaşamımızla karşılaştıracağız.”der.
Derse Geçiş:
Öğretmen öğrencilere grup halinde oturup sıralarını da grupla çalışmaya uygun biçime getirmelerini söyler. Daha sonra tüm sınıftan önceki derste verdiği araştırma konuları hakkında yaptıkları araştırmanın sonucunda elde ettikleri verileri ortaya çıkarmalarını ister.
Öğretmen, “Çalışmalarımıza başlamadan önce sizlere bazı kuralları hatırlatmak istiyorum. Lütfen çalışmamız boyunca bu kurallara uygun davranmaya özen gösterelim.” der ve kuralları tahtaya yazar.

ÇALIŞMALARIMIZDA UYMAMIZ GEREKEN KURALLAR
Fikirlerimizi sunmaktan çekinmeyelim açık bir şekilde tüm grup arkadaşlarımıza fikirlerimizi belirtelim.

Grup arkadaşlarımızın fikirlerine saygılı olalım ve hoşgörülü davranalım.

Diğer gruplardaki arkadaşlarımızın sunularını dinlerken dikkatli olalım ve saygılı davranalım.

Bütün arkadaşlarımızla birlikte çalışmaya ve yapılan çalışmaya katkı sağlamaya çalışalım.
GELİŞTİRME BÖLÜMÜ
Etkinlik 1:
Öğretmen “ Çocuklar bugün, yaptığımız araştırmalar sonucunda topladığımız bilgileri öncelikle grup arkadaşlarımızla paylaşıp hep birlikte size dağıtacağım kartonlar üzerinde bir görsel sunu hazırlayacaksınız. Daha sonra bu çalışmanızı diğer gruplardaki arkadaşlarınıza da sunacaksınız.” der ve gruplara renkli kartonlar, yapıştırıcılar, renkli boya  kalemleri ve süsleme malzemelerini dağıtır.
   ( Öğrencilerden verilen süre içerisinde tüm grubun araştırmaları sonucunda elde ettikleri bilgileri sentezleyip kendilerine verilen kartonları ve malzemeleri kullanarak bir görsel sunu oluşturmaları  istenir.)
  Etkinlik sonunda her grup sırayla tahtaya çıkarak çalışmalarını diğer gruplara sunar ve sınıfın panosuna bu çalışmalar sergilenmek üzere yerleştirilir.
Ara Özet:
Öğretmen; “Çocuklar gördük ki geçmişten günümüze kadar sanat eserlerimizde, kullandığımız araç-gereçlerimizde, dilimizde, kıyafetlerimizde bir çok değişiklikler olmuş.” der.
Ara Geçiş:
Öğretmen; “ Çocuklar, şimdi bir etkinlik daha yapacağız. Fakat bu sefer farklı gruplarla çalışacağız.”
 Öğrenciler 1’den başlayarak 4’e kadar sayar, her 4 denildikten sonra tekrardan 1’e dönülür. 1’ler bir grup, 2’ler bir grup, 3’ler bir grup, 4’ler bir grup oluşturur.
Öğretmen; “Çocuklar ben de sizler gibi bazı araştırmalar yaptım ve bu araştırmalarım sonucu bulduğum resimleri sizlerle paylaşmak istiyorum.” Der ve örnek resimler sunusunu öğrencilere gösterir.
Resimlerin ardından öğrencilere “Etkinlik-2” yaptırılır.
Son Özet:
Öğretmen; “Çocuklar bu dersimizde geçmişten bugüne değişerek gelen ve kültürümüzü oluşturan öğeleri gördük. Bir toplumun maddi ve manevi değerleri ile o topluma özgü düşünce ve sanat ürünlerinin tümüne “kültür” denir. Dilimiz, kıyafetlerimiz, sanat eserlerimiz, yemeklerimiz, oyunlarımız vb. bizim kültürümüzü oluşturur.” der.


Tekrar Güdüleme:
Öğretmen, “Evet çocuklar bugün derste öğrendiklerimiz sayesinde artık geçmişte insanların yaşayışlarını öğrendik. Artık onları daha iyi anlayabilecek ve ortak noktalarımızı fark edebileceğiz. Ayrıca yaptığımız çalışmalarda sınıfımıza renk katacak, sınıfımız daha güzel görünecek.” der.
Kapanış:
Öğretmen, “Çocuklar ben de araştırmalarım sonucu bulduğum, dilimizdeki değişmeyi anlatan bir Hacivat-Karagöz oyununu sizlere paylaşmak istiyorum.” der. (video)
DEĞERLENDİRME BÖLÜMÜ
Öğrencilerin ders sürecinde elde ettikleri bilgileri gözlemlemek amacıyla Geçmişten Günümüzetablosudağıtılır ve doldurmaları istenir.
Öğrencilerden bir sonraki derse kadar geçmişte yaşamış insanlara, onların yaşamları ile kendi yaşamlarının karşılaştırılması şeklinde olacak bir mektupyazmaları istenir.


April
        İşbirlikçi Alınan Kararla NisanAyı Çalışma Planı
        31 Mart 2018 tarihinde yapılan Online toplantı sonucu alınan kararlar
1.    Proje ismimizin belirlenmesi için oylama yapılması.
2.    Çocuk gözüyle Kültürel Miras konulu resim etkinliği düzenlenmesi.
3.    Yapılan resimlerden mini bir okul sergisi açılması.
4.    Öğrencilerimizin yaptığı resimlerin  kültürel miras konulu canva web2 aracı ile postere çevirilmesi.
5.    Kültürel yemeklerimiz konulu işleyiş planı için 15 gün sonra online toplantının yapılması


April Work Plan with Collaborative Acceptance Decision
Decisions taken at the end of the online meeting held on 31 March 2018
1. 1. Voting to determine our project name.
2. Organizing a picture event on the subject of Cultural Heritage with a child's eye.
3. Opening a mini school exhibition from the pictures.
4. Translation of the pictures we made by our students to the post with the canva web2 tool on cultural heritage.
5. An online meeting after 15 days for the operation plan of our cultural meals
Nisan Ayı işleyiş planı ilkokul
Konu: kültürel miras
Hedefler: Kültürel miras nedir tanımlar.
Kültürel mirasın korunabilmesi ve sürdürülebilmesi için proje planlar ve sunar.
Kültürel mirasın turizmdeki yerini araştırır ve sunar.
Ülkesine ait kültürel mirasları araştırır. Canva poster aracı  ile sunar.

İşleyiş süresi:15 gün
Kullanılacak yöntem ve teknikler: Sorgulayıcı öğrenme,
Proje tabanlı öğrenme,İşbirlikli öğrenme yöntem ve teknikleri.
İşleyişte kullanılacak araç ve gereçler: web araçları, web2 araçları, kaynak kitaplar
İŞLEYİŞ
Proje grubu öğrenciler belirli gün ve saatte toplanır. Öğretmen Nisan ayı kültürel miras işleyiş planını açıklar.
Öğrencilerden rehberlikli öğrenme metoduna uygun şekilde kültürel miras nedir konusunun araştırılmasını ister. Bir sonraki çalışma saati belirlenerek araştırma yapmaları için süre verilir. Öğrenciler bir sonraki saatte araştırdıkları bilgileri sunum soru cevap tartışma yöntem ve tekniklerine uygun olarak sunar. Öğretmen sunum esnasında öğrencileri fotoğraflar. Sunum çalışması bittikten sonra bir sonraki çalışma saati belirlenir ve çalışma konusu söylenir. Öğrencilere kültürel miraslarımızın neden korunması gerektiği öğretmen tarafından anlatılır. Anlatım sonunda bir sonraki oturuma gelmeden önce kültürel miraslarımızın korunması için bir proje tasarlamalarını ister. Öğrenciler geliştirecekleri proje tasarımı için soracakları sorulara öğretmen rehberlik eder. Bir proje oluşturma şablonu rehberlikli öğrenme gereği öğrencilere verilir. Proje şablonunu dolduran öğrenciler oluşturdukları proje fikirlerini belirlenen toplantı saatinde sunar. Öğretmen öğrencileri fotoğraflar. Bir sonraki buluşma saati belirlenir ve çalışma içeriği açıklanır.. Kültürel mirasların turizmdeki yeri ve önemininin araştırılmasını ister. Belirlenen saatte toplanan öğrenciler araştırma bilgilerini sunar. Öğretmen fotoğraflar.
Bir sonraki buluşma saati belirlenerek öğrencilerden rehberlikli öğrenme yöntemine uygun konu çalışma konusu açıklanır. Ülkesine ait kültürel miraslarımızı araştırıp canva posterlerini hazırlamalarını ister. Öğretmen canvanın nasıl kullanılacağı ile ilgili rehberlik eder. Çalışma finali verilir.


Yorumlar